Математична наука — основа у шкільній програмі. Як допомогти дитині вирішувати завдання з математики, щоб це не викликало у неї спротиву? На що звертати увагу і як саме займатися, щоб математика була улюбленим предметом, поговоримо в нашій статті.
Якщо етап навчання в молодшій школі не викликає у батьків сумнівів в тому, що математику потрібно вчити, то чим старшою стає дитина, тим частіше можна почути «у мене зростає гуманітарій, навіщо їй ця математика». Або «він любить малювати, він майбутній художник або музикант, йому математика в такому обсязі не потрібна». Ми прагнемо розвіяти цей міф, тому що саме математичний напрямок відповідає, насправді, за дуже багато чинників розвитку головного мозку дитини, які, у результаті показують приголомшливі результати в різних сферах життя.
Ментальна арифметика — простий спосіб допомогти дитині виконувати завдання з математики
Коріння історії ментальної арифметики — в Японії, де ця методика зародилася понад 2 000 років тому. Абакус (або соробан) — стародавня японська рахівниця — допомогла японцям навчитися швидко і правильно виконувати найрізноманітніші математичні дії — від додавання і віднімання до виділення коренів. Абакус можна назвати найпершим калькулятором, але якщо звичайний сучасний калькулятор просто рахує і нічому додатково не вчить, то застосування абакуса допомагає розвивати дрібну моторику рук, а запам’ятовування рухів кісточок абакусу на спиці розвиває ментальну пам’ять і вміння рахувати в думці.
Як працює навчання ментальної арифметики
- За допомогою абакуса дитина на початковому етапі вчиться додавати і віднімати спочатку одноцифрові, потім двоцифрові, трицифрові числа.
- Запам’ятовуючи рух кісточок, вчиться рахувати на уявному абакусі, тобто в уяві.
- Щоденні 15-30 хвилинні тренування за допомогою сучасної IT–платформи, яка є, наприклад, у центрах розвитку дитини Smartum, розвивають одночасну роботу обох півкуль головного мозку дитини. Вона стає багатозадачною і в неї пришвидшується виконання завдання не тільки з математики, а й з інших предметів. Усна лічба за методикою Smartum у цьому випадку виконує роль техніки розвитку і не є єдиною метою.
- Наступний етап — навчання множення/ділення на фізичному абакусі, а потім в думці. За допомогою різних режимів і швидкості появи цифр на екрані дитина вчиться вирішувати завдання швидко і правильно.
Ми особливо хочемо підкреслити, що в результаті занять з ментальної арифметики у дитини зникає страх помилитися, тому що в центрах Smartum у доброзичливій атмосфері навчання аналізуються всі помилки, дитина завжди може їх виправити. З’являється впевненість у собі, а перші досягнення з ментального рахунку підвищують самооцінку дитини і вона перестає боятися найскладніших завдань.
Ментальна арифметика розвиває логіку, пам’ять, вчить багатозадачності і сприяє розвитку творчих здібностей дітей. Батьки відзначають покращення у вивченні іноземних мов, музики, малювання, спортивних досягненнях.
Усе це ефект, який дає математичний усний рахунок у правильній подачі за найсучаснішою, адаптованою до наших реалійметодикою, яка корінням сягає в далеке минуле.